Nyt MTB-spor i samarbejde med Friluftsrådet
I et samarbejde imellem Benløse Idrætsforening, Friluftsrådet, Team Cycling Ringsted og Ringsted Kommune er det lykkedes at etablere et bynært MTB-spor langs den sydlige side af motorvejen imellem de to afkørsler. Sporet forbinder Ringsted Outletby med den østlige ringvej og byder på en i alt 3500 meter lang rute igennem naturområdet på og omkring støjvolden. Der er flere udfordrende passager, oplagte sving og kassehop undervejs, så byens efterhånden mange MTB-ryttere kan sagtens få pulsen op og sved på panden.

Benløse Idrætsforening udbyggede i 2018 udvalget af idrætsaktiviteter med mountainbikekørsel igennem et hold under navnet "Mandfolk på MTB". Siden har ca. 50 mænd i aldersgruppen 30 - 65 år tilmeldt sig holdet. Med udgangspunkt i klubhuset i Benløse udforsker de hver søndag de lokale skovstier og MTB-spor på deres cykler. Nu har de fået endnu et spor - og vel at mærke centralt beliggende imellem Ringsted og Benløse. Sporet åbnede officielt i oktober og allerede blevet testet af de gæve MTB-ryttere.

Kaserne Park sporet er blevet til fordi Friluftsrådet har støttet projektet med 150.000 kroner. Ringsted Kommune har også investeret i sporet, som både foreninger, skoler og uorganiserede idrætsudøvere forventes at benytte flittigt. Du kan læse mere om sporet på Ringsted Kommunes hjemmeside.

kalender

I kalenderen kan hele oversigten over kommende arrangementer ses. Gå til siden